Založ si blog

Takej dovolenke podľahne aj vlastná manželka

Blíži sa letné dovolenkové obdobie.  Aj vy začínate byť zasa v strese, kam tento rok na dovolenku aby ste vyhoveli manželke, deťom či nebodaj svokre ?  Túto dilemu som riešil vždy na jar a veru strávil som pár bezsenných nocí. No až do minulého roku. Náhodou som narazil na jednu cestovnú kanceláriu s ponukou aktívneho pobytu pri mori v Slovinsku. Priznám sa, nevedel som si pod tým predstaviť nič konkrétne – no zaujalo ma to. Páčilo sa mi, že Slovinsko nie je ďaleko – po diaľnici cesta trvá z Bratislavy len pár hodín. Keďže svokra nerada lieta, tak tá pri tejto predstave dovolenky prvá hlasovala za. Prehovoriť deti  tiež nebola ťažká práca. Nafukovacie atrakcie vo vode, trampolíny a večerné animácie boli dostatočný argument, aby sa začali pomaly baliť. Najťažší oriešok bola ako to často býva  – manželka. Tie otázky a či tam bude teplo, či nebude more studené, či sa tam nebudeme nudiť … veď to poznáte . No hneď som je zahral na jej strunu – počas pobytu je možnosť každý deň 2 x cvičiť s Luciou Medekovou. Luciu vídavame v Markíze na teleráne a manželka si ju veľmi obľúbila. A to bola trefa ako od Messiho!  Takže rodina pobyt  v Slovinsku koncom augusta jednomyseľne schválila a ja som si vydýchol – najťažšiu úlohu som mal za sebou.  Vybavenie  dovolenky v cestovke bola hračka. V dnešnej dobe internetu sme za  3 dni mali všetko vybavené, zaplatené a čakali sme na pokyny.  Nastal deň „D“ , keďže máme väčšie auto ako sa na 4 člennú rodinu so svokrou patrí, manželka zbalila snáď okrem omietky v byte všetko. Keby nedajbože bolo zima, keby pršalo, keby bolo teplejšie, alebo aj horúco.  Nečudo, že takto zaťažení sme išli tou najkratšou cestou do Slovinska so spotrebou vyššou aj o jeden liter na 100 km. Za päť a pol hodinky deti mohli prvýkrát vykríknúť  …morééé. Prostredie bolo naozaj krásne, 4* hotel s výhľadom na more, kryté  bazény s vyhrievanou morskou vodou, pre deti úžasné prostredie s tobogánom, kĺzavkami, detským ihriskom … No ani my dospelí sme veru  neprišli skrátka…výborná strava v podobe švédskych stolov ráno aj večer bola príčinou môjho odkladu začať s diétou. Keďže hotel disponoval požičovňou bicyklov  kompenzoval som svoju zvýšenú dávku potravy, niekoľkokilometrovými cyklotúrami do okolia. Cyklocesty sú naozaj skvelé, dokonca pre cyklistov je možnosť prejazdov cez tunely a tak sa ani takí amatéri ako som ja veru nenadreli.  Ďalšou milou aktivitou ktorú nám pripravila cestovná bol amatérsky beachvolejbalový turnaj  miešaných družstiev. Bola to hlavne zábava, keďže sme boli všetci naozaj  amatéri, poskladali sme sa po 5 Eur za hráča, víťazi dostali všetko, no s podmienkou, že musia zaplatiť všetkým účastníkom turnaja pivo. Takže aj sme si zablbli, aj sme posedeli, aj niečo popili.  Ďalší výborným marketingovým ťahom cestovky bolo, že všetkým účastníkom rozdali reklamné tričká  ktoré dodnes používam miesto pyžama a vlastne robím cestovke v spálni reklamu. No avšak poznáte to – Vám sa môže páčiť akokoľvek, no ak sa nepáči manželke a svokre – dovolenka je celá nanič. A tu to našťastie nehrozilo. Cvičenia s Luckou Medekovou mali naozaj „grády“ . Ja som sa bol len na pár minút pozrieť ako divák a veru odchádzal som aj ja unavený.  Bolo to skvelé – dievčatá, ženy i dokonca i dvaja cvičiaci muži si veru Lucku nevedia vynachváliť.  Komplex Bernardín má tú výhodu, že leží na pol ceste medzi Portorožom a Piraňom. Takže aj večerné prechádzky smerujú raz do pompézneho Portorožu plného kasín, diskoték a raz zasa do malebného Piraňu plného reštaurácii a kaviarní. Ak si pobyt predĺžite, môžete absolvovať výlet loďou do neďalekých Benátok. Toto sa nám pre krátkosť času nepodarilo, ale sľúbil som svokre, že nabudúce, ak sem prídeme do Benátok určite pozrieme.

Tých päť dní veru ubehlo ako voda  a nestačili  sme absolvovať  ani všetky športové akcie, ktoré cestovka ponúkala počas pobytu. Nevadí, aspoň máme argument, že o rok sa sem vrátime zasa. Vlastne už ani netreba veľmi argumentovať. Všetkým sa nám veľmi páčilo, zistili sme, že spojenie oddychu s aktívnym  pohybom  v primeraných dávkach  a skvelou zábavou pri hre i pri večerných posedeniach je práve to, čo sme dlhé roky tak márne hľadali. A vlastne aj keby sme už nechceli  ísť do Slovinska  – nemáme šancu. Deti si našli nových kamarátov a už sa aj dohodli na budúci rok… takže aj tento rok v auguste sme pri Jadrane v Porotorži.  Neprídete aj vy ? …posedíme, zašportujeme, popijeme… určite neoľutujete.

Tag:

Aký bude rok 2022 v cestovnom ruchu ?

23.09.2021

Nikto nevie. V politickom živote bude určite horúco, v športe zažijeme pár úspechov i sklamaní a v cestovnom ruchu? Hmm…bude to náročné,no jedno je isté – cestovať sa bude. Do akej miery a do akých destinácií to je otázne. Pokiaľ pandémia stratí svoju silu, je tu nádej, že sa vrátime aspoň na 75 % vyťaženosti z roku 2019. Už toto číslo by zabezpečilo [...]

SR Strážske Počasie Búrka KEX

Nie všade sa sviatky začnú prívetivým počasím, platí aj druhá najvyššia výstraha

28.03.2024 20:13

Vietor môže dosahovať priemernú rýchlosť do 105 kilometrov za hodinu.

minister jozef bires, Jozef Bíreš

Prekvapujúci krok Takáča. Odvolal šéfa veterinárnej správy Bíreša

28.03.2024 19:50

Verím, že organizáciu nechávam v takej kondícii, že môže ďalej napredovať, uviedol Bíreš.

Ivan Korčok, Peter Pellegrini

Sebavedomý Korčok a rétor Pellegrini. Podpora neúspešných kandidátov sa nesmie preceňovať, hovorí po dueli politológ

28.03.2024 19:30

Kandidáti majú za sebou druhý duel. V čom vynikol Korčok a v čom Pellegrini?

Rím, Taliansko, koloseum, Forum romanum

Desaťmetrová prepadlina pohltila v Ríme dve autá

28.03.2024 19:29

Prepady ciest a následné diery sa vo veľkých talianskych mestách objavujú často.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 2
Celková čítanosť: 2206x
Priemerná čítanosť článkov: 1103x

Autor blogu

Kategórie